środa, 14 października 2009

Sztuki piękne


Nowy dyrektor Muzeum Narodowego w Warszawie – Piotr Piotrowski – zrobił gejom i lesbijkom ciekawą niespodziankę zapowiadając na przyszły rok wystawę prezentującą obrazy, rzeźby i fotografie z wątkami homoseksualnymi.
- W naszych zbiorach jest wiele dzieł poruszających homoseksualne wątki. Ale do tej pory były one głęboko schowane w naszych magazynach. Postanowiłem je odkopać i odświeżyć - mówi Piotr Piotrowski dyrektor Muzeum Narodowego, który objął to stanowisko dwa miesiące temu.
- Będziemy mogli w końcu pokazać, że w instytucji publicznej, jaką jest Muzeum Narodowe panuje wolność artystyczna i kulturowa. Osobiście nazywam to cudem nad Wisłą - dodaje dr Paweł Leszkiewicz, który będzie realizował ekspozycję.
Gratuluję Piotrkowskiemu inicjatywy, tym ciekawszej, że wystawa ma mieć miejsce w czasie trwania przyszłorocznego Europride. Jeśli wystawa zostanie zorganizowana na pewno ją odwiedzę. A wszystko wskazuje, że jest ona przedsięwzięciem pewnym, gdyż dyrektor muzeum zapewnił dosyć stanowczo, że wystawa dojdzie do skutku: - Na protesty i krytyczne uwagi jestem gotowy. Wystawy na pewno nie odwołam. Powstrzymać może mnie tylko trzęsienie ziemi.
Pojawił się oczywiście głosy sprzeciwu ze strony oszołomstwa, ale niech się sprzeciwiają. Im głośniej tym lepiej. Wystawa może tylko na tym zyskać, gdyż głosy sprzeciwu ze strony dziwadeł a la „Nasz Dziennik” mogą być tylko zachętą dla ludzi, by obejrzeli wystawę. A darmowej reklamy nigdy dość.






1 komentarz:

  1. PODOBA MI SIE TWOJ BLOG.ZAPRASZAM NA SWOJ-gej-dresiarz.blogspot.com
    POZDR

    OdpowiedzUsuń